VOORBEELDEN: Ontwikkelen van bij- en nascholing

Training aan collega’s

Een ergotherapeut, werkzaam in een grote organisatie, is door haar manager gevraagd om voor haar collega’s een training te ontwikkelen. Zij stelt een didactisch plan op waarna zij een training van 8 SBU ontwikkelt. De ergotherapeut ontvangt voor het ontwikkelen van de training 16 punten. De opzet van de scholing met daarin leerdoelen, inhoud, werkvormen en eventueel toets worden aan het digitaal portfolio toegevoegd.

Gastdocent

Een ergotherapeut wordt als gastdocent gevraagd om een scholing te ontwikkelen van 16 SBU (4 maal 4 uur). De ergotherapeut kan 32 punten toevoegen aan haar/zijn digitaal portfolio (het ontwikkelen van 1 SBU = 2 punten).

Module hogeschool

Een ergotherapeut ontwikkelt voor de opleiding aan de hand van een didactisch plan een module over ergotherapie voor een specifieke doelgroep of een specifiek werkveld van 20 SBU. De ergotherapeut ontvangt hiervoor 40 punten. De opzet van de scholing met daarin leerdoelen, inhoud, werkvormen en eventueel toets worden aan het digitaal portfolio toegevoegd.

Als voor de scholing accreditatie is aangevraagd en deze is toegekend, dan levert het ontwikkelen van de scholing ook geaccrediteerde punten op.