Kwaliteitsregister
Paramedici
Intranet

Nieuws

Digitaal Portfolio
Registers raadplegen
Vragen
Mijn KP
Je bent hier:
Machtigingen beherenMachtigingen beheren
12-01-2017
Digitaal Portfolio inactief voor niet-actieve diplomageregistreerden

Geregistreerden bij het Kwaliteitsregister Paramedici (KP) hebben toegang tot een eigen digitaal portfolio. Voor het gebruik en onderhoud van het digitaal portfolio worden licentiekosten betaald.

Voor sommige diplomageregistreerden geldt dat zij geen actief gebruik maken van het digitaal portfolio. Omdat hiervoor wel kosten worden betaald, zal het KP per 1 juli 2017 starten met het inactiveren van digitaal portfolio’s van niet-actieve diplomageregistreerde ‘gebruikers’. Het is immers zonde om onnodig kosten te maken.

Het inactiveren van het digitaal portfolio staat los van de registratie in het diplomaregister. Een geregistreerde paramedicus met een inactief portfolio blijft dus zichtbaar in het diplomaregister op de website van het KP.

Wanneer wordt een digitaal portfolio geïnactiveerd?
Het inactiveren van een digitaal portfolio gebeurt alleen als iemand voor een langere periode diplomageregistreerd staat.

Een portfolio wordt in de volgende twee situaties geïnactiveerd:

  1. Als diplomageregistreerd 7 jaar na de initiële registratie
    Iemand die zich voor het eerst registreert heeft 7 jaar recht op een actief digitaal portfolio. Staat de persoon 7 jaar na de eerst registratie diplomageregistreerd, dan wordt het portfolio op inactief gezet.

OF

  1. Als diplomageregistreerd 7 jaar na de laatste herregistratie
    Iemand die zich herregistreert heeft 7 jaar recht op een actief digitaal portfolio. Staat iemand twee jaar na het aflopen van de laatste herregistratie diplomageregistreerd, dan wordt het portfolio op inactief gezet.

Het inactiveren is niet van toepassing indien iemand nog een kwaliteitsregistratie heeft!

Indien een digitaal portfolio inactief is, dan kan tegen kosten het portfolio voor een periode worden gereactiveerd. In die periode kan het portfolio worden geactualiseerd en kan er herregistratie of een dispensatie/herintrederregeling worden aangevraagd. De kosten voor reactiveren bedragen € 50,00 (tarief 2017).

Wanneer start het KP met inactiveren?
Het KP start vanaf 1 juli 2017 met het inactiveren van portfolio van geregistreerden waarvoor een van de twee bovenstaande situaties van toepassing is.

Ik ben een inactieve gebruiker, wat nu?
Is een van bovenstaande situatie voor u van toepassing en u wilt toch nog gebruik maken van het digitaal portfolio, laat dit dan uiterlijk voor 1 juli 2017 aan het KP weten door een mail te sturen naar info@kwaliteitsregisterparamedici.nl o.v.v. ‘behoud portfolio’ en uw registratienummer.

U krijgt dan nog maximaal tot 1 januari 2018 de tijd om het digitaal portfolio bij te werken en een herregistratie of uitstelregeling aan te vragen, om te voorkomen dat het portfolio op inactief wordt gezet.

Heeft het KP geen bericht ontvangen voor 1 juli 2017, dan wordt het digitaal portfolio direct op inactief gezet.



Deel dit artikel